Hoe kan ik de ruis verwijderen als ik mijn tablet of telefoon via een aux kabel op mijn radio aansluit?

Ik heb een kabel van 3,5mm jack naar tulp waarmee ik mijn mobiele apparaten op mijn radio aansluit. Alleen geeft deze kabel ruis. Hoe kan ik dit verwijderen of verminderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
8.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door een goede kwaliteit kabel te gebruiken, en de kabel goed aan te drukken, en schoon te houden (het metalen deel dan).

Het beste antwoord

Ruis verminderen kan door de tablet of telefoon zo hard mogelijk te laten uitsturen en het volume op de radio terug te regelen.
Je elimineert dan de ruis van de versterker van de telefoon of tablet.
Ook kan ruis ontstaan doordat de tablet of telefoon op een voeding zijn aangesloten: op accu of batterij zul je minder ruis horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De aux kabel splitst gelijk naar 2 snoeren naar de tulp. Wit en rood. Deze zitten vast aan elkaar, zou het helpen om deze los van elkaar te halen? Om zo minder ruis te krijgen. De manier die u heeft gegeven helpt!
Alleen bij de tussen stukjes tussen liedjes waar geen muziek loopt hoor ik alleen nog ruis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het splitsen van de AUX-tulpjes heeft geen zin, de afscherming van de beide kanalen zitten al in de 3,5 mm stereoplug bij elkaar.
Bovendien zijn de aansluitingen in de radio wat de afscherming betreft ook weer met elkaar verbonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je nogsteeds geruis hoort kan je een gebalanceerde kabel proberen en anders met een DAC er tussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een DAC ? Het signaal is analoog en moet naar een analoge AUX-ingang.....

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik zelf ook die manier maar ik heb er nooit las van
De problemen kunnen zijn:
-slechte boksen
-de input gang is beschadigt
-de kabel is beschadigt kan bij de tulp zij maar ook bij de voorkant en in het midden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kabel niet langs speakers, andere kabels en/of leidingen in de muur laten lopen.